
Bir kaç yıl öncesine kadar seminerler verirdim..
Hani şu kozmetiklerde, büyük alışveriş merkezlerinde cicili bicili kızlar size bi'şeyler önerirler ya..
parfüm, dıda, içecek, alkol v.s...
İşte onlara eğitimler ve seminerler verirdim.
50-100 lü gruplar halinde, büyük salonlarda..
Öncelikli olarak iletişim,
Sonra da ürünü'nü tüketiciye nasıl pazarlayacağına dair tuyolar verirdim.
Tüyo dediğim aslında evrensel kurallar..
Yani legal kurallar..
Ama bu cicili bicili kızlarda en zorlandığım şey "ürün"e "mal" demeleriydi..
Zira yakışmıyor bir kızın, bir kadının ağzına..
"Mal" dediğin aslında bizler değilmiyiz..
"Mal" yerine konan yada..
Neyse, konu pazarlama..
Ama şuradan başlayacağım..
Dikkat ettiğim şu ki,
Bu sıralar, hayatında bir insan varken bile o insanı gizleyip insanlarla temas kuran insanlar görüyorum..
Ne uzun ve saçma bir cümle değilmi..
Neyse asıl konumuz şu,
İnsanlar, sevgilisini, kocasını, flörtünü neden saklarlar..
a. Maceralara açık oldukları için
b. Bazıları saklama gereği duyar.
c. Saklayarak kendilerini yeni insanlara pazarlama konusunda yeni adım atarlar..
bir kaç gündür işte bu (c) şıkkıyla ilgileniyorum..
Yani düşünsenize, kadının mutlu bir beraberliği var..
En azından erkeğe boyle aksettiriyor,
ancak bulduğu bulabildiği tüm mecralarda kendine yalnız, mutsuz ve bahçesini kapatmış havası veriyor..
Aslında bu hava, bir davetin ta kendisidir..
Yeni insanlara, yeni arayışlara açık olduğunu gösterir insanların..
Kadın yada erkek.. bir çok ikiyüzlü insan yapıyor şu sıralar bunu..
Cinsityet ayırımı yok..
Peki ya bu ikiyüzlülük nedir?
Yani hem hayatında biri var, onunla mutlu olduğunu söylüyor.., hem neden boyle pazarlar insan kendisini? derseniz..
İşte bu davranışlar "insan"lara dair bir davranış olmadığı için bunun yanıtı bende değil..
Ama en tuhafı da şu ki,
Bu insanlar, kendilerini yazılarla, sözlerle pazarlarken,
Nasıl olsa, eninde sonunda "deşifre" olacaklarını hiç düşünmüyorlar..
Yazık..
Madem herşey bir oyun..
Herkes karışısındaki oyuncuyu iyi seçmeli derim ben..
Zira, "pazarlama" yada evrensel ismiyle "marketing" tehlikeli bir kavramdır..
Yanlış zamanda, yanlış işler yaparsanız,
Tüm stratejinizin altında kalırsınız..
Bir daha da,
Bırakın pazarlamayı,
Ücretsiz verseniz..,
Kimse dönüp bakmaz..
Ama ne diyeyim, bugünlerde gördüğüm pazarlama uzmanları,
Hayli başarılıydı..
Tanrı çarşılarına "pazar" versin..
E tabi, o çarşıları başlarına yıkılmazsa...
4 bıdı bıdı:
oyyy oyyyy oyy oyyyyyyyy...birileri çok sinirli...:S
huuu sert bir yazı olmuş
bu dünyada iki yüzlü insandan çok ne var allah aşkına
yolda, işte, hayatının içinde elin çarpmasa kolun çarpıyor.
boşvermek lazım görmemek lazım ama tabiki hiçbirimiz yapamıyoruz.
sen yine de takmamaya çalış bence
sevgiler
bende saf saf pazalamacılıkla ılgılı ders verecen dıye beklerken ....of be yaktın kavırdun ortalıgı....kapak ettın....
Yakın zamanda işinin ehli bir pazarlamacıyla tanıştığımdan bende feci sinirliyim bu konuda, arz-talep meseleside değil bunun açıklaması üstelik...
Yorum Gönder