Hangimsin sen benim?


Hangimsin sen benim,
Hangi rengine boyasam ki seni gözlerimin..


Kederden çıkmış bir gecede,
Sabahın ilk güneşine dönüp ettiğim/iz dua'lar geliyor aklıma.
Öyle ya, -"yezidi" olmadan bile
bir "yezidi" sabahında, güneş bile bir başka doğuyor.

Öyle ya,
Bir yanım, fazlasıyla dönmüş güneşe, fazlasıyla "yezidi", fazlasıyla dua'cı..
Fazlasıyla açmışım ellerimi..
Gözlerimden umut damlıyor..

Bilirsin,
Tanrı, sadece Dünya'yı yaratandır "yezidi"lerde..
Sürecin içinde değildir yani..

Bazen, haklı değillermi..
Süreç çok çirkin,
Çok acımasız,
Çok yorgun..
Hergün daha da umutsuz..

Ve Tanrı hala sürece müdahale etmiyor..

Ben'se,
Ellerimi açmışım, sabahın erkeninde..
Yüzümü dönmüşüm güneşe..
Dualar ediyorum.. Duysun diye..

Peki ya,
Hangimsin sen benim?
Hangi yönüm?
Hangi aldanmışlığım?
Hangi üzüntüm,
Hangi gözyaşımsın sen..

Söyle bana..
Hangi acısın,
Böğrüme saplanmış ve oracıkta durup duran..

Hangi yönümsün?
Hangimsin sen benim?..
Şair tarafım olmadı hiç,
Zaten ben hiç şiir yazamam..
Ancak böyle, cümleleri parçalarım bazen..
Buda, şiir gibi görünür, hepsi bu..

Ben göğsüme güneş doldurmayı bilirim işte,
Biraz da, denizden umut almayı..
Sabahların değerini bilirim mesela..
Karanlıktan ve kötülükten, çabucak çıkmayı
Aydınlığa..

Ben, Irak'ta, Filistin'de, İsrail'de hatta,
Ölen her çocuğun yasını tutmayı bilirim sadece..
Kinlenmeyi,
Öfkelenmeyi bilirim..
Ve yumruğumu sıkmayı..

Kötülerden hesap sormayı bilirim..
Üzerlerine karanlık örtmeyi..
Güneşi bir daha kirletmesinler diye..


Söylesene,
Hangi ağrımsın sen benim?
Hani gözyaşım?
Hangi umudumsun?
Hangi çiçeğim..
Hangi yarım kalmış sevda masalımsın..


Söylesene..
Hangimsin sen benim?

7 bıdı bıdı:

layya dedi ki...

evet cevap ver bakalım.. Ben senin hanginim... Sen benim, suratıma patlayan tokadımsın..Seviyorum seni..

Berrin dedi ki...

'hepsinim' güzel cevap olurdu her halde:)

ELİF dedi ki...

Keşfedilmemiş notalardaki,söylenmemiş türküler olabilirmi?

ella dedi ki...

Güzelmiş, çok güzel :)

Smiley.. dedi ki...

cnm yaa..
yine sen en güzel renginle dokunmuşsun..:)

Adsız dedi ki...

yazdıklarının arasında ise umudum derim. ama bana göre tutku...

cansudere dedi ki...

slm yazılarını cok begenıyorum .ziyaretin için cok teşekkür ederim belkı dogru soyluyorsun yerleri dardı balıklarımı veya hava cok sıcaktı ondan bilmiyorum ama balıklarım öldüler. hevesim kalmadı ve bida hiç bir çanlıyı daracık yere hapsetmıysem sevgiler....