Verin.. Verin.. Hep verin...

Biz tabi saf ve köylü vatandaşlarız,
Pek de anlamayız..

Ama gelin görün ki, devlet büyüklerimiz, sanırım birikmiş, kıyıda köşede veya işte hawai deki bankalarda hayli paramız olduğunu düşünerek bir reklam kampanyası hazırlamışlar..

Tabi, bu kampanya sayesinde medya'ya büyük bir meblağ çıkışı oldu ki oda ayrı konu..

Ama şu örneklere bakarmısınız..
Gül satan kadın,
Çin youncağı satan oyuncakçı
Simitçi felan..

Hayatımda pek oyuncak almadım alışverişmerkezleri haricinde, onu bilmem ama,
Bu simitçiler ve Gül aldığım kadınlar bana hiç bugüne dek Fatura, Fiş, yada ne bileyim, irsaliye bile vermediler..

Ticaret kafasıyla düşününce canım çekti, keşke bende hep boyle paraları alıp alıp hiç vermesem diye düşündüm.. Al al al.. Ama verme.

Lakin vergiye tabiysen, ver ver ver, hatta kazanamasanda ver..

Şimdi devlet büyüklerimizin aklında acaba ne var..
Onu bilmem ama,
Ben 2 yıl boyunca bu devlete şakır şakır vergimi ödediğim, hatta "zarar" ettiğim anlarda bile vergimi çatır çatır ödemişken..

Hatta ve hatta,

Faaliyetini durdurduğum bir şirketimin vergilerini aylardır hala ödüyorken..

İş mi bu allsen?

Üstelik, bırakın alışverişi..
Sadece şu kriz döneminde devletin vergi yükü nedeniyle işini kapatan bir sürü insan tanıyorum..

Acaba bu bir tuyo mu..
Yani vergisiz iş yapın, alın verin bilmem ne mi demek istiyorlar..


Vallahi açık soyleyim ki,
Şu erkek halimle geceleri kordon'da dolaşıp gül satasım geldi..

Üç beş gül satsam, ohh vergi yok muhasebe yok stopaj yok..
Gel keyfim gel..

Dur lan.. Bu iyi fikir hakketen..

Devlet baba, yol gösterdi ne de olsa..
Vallahi bir gün vergisiz iş yaparsam ve yakalanırsam,
Bu devlet reklamlarınıda alıp AİHM ne başvurup bir de üstüne tazminat isteyeceğim..

Ne de olsa, Devletin gösterdiği yol, en sağlam yoldur..

Evet evet, Gül'cü geldi hanımmm..

16 bıdı bıdı:

Nina Noctis dedi ki...

Evet bu reklamlar gerçekten çok saçma.. benimde dikkatimi çekti..

Hele hele oyuncak satan "üreticiler kazanır" demiyor mu?? Yahu onu üreten zaten çinliler.. Abuk subuk kalitesiz şeyler için ve yerli olmayan bir üretici için hiç paramı harcayamam kusura bakmasınlar...

Dediğin gibi simitçi ve gül satanlarda vergiye tabi değiller.. Sen ekonomiyi nasıl canlandıracaksın??

Çok saçma olmuşlar yaaa...


Güller kaça bu arada?? :)

öykü dedi ki...

Turkıyede uretımı durdurmusken
yuzumuzu gururla aydınlatan
en basta
tekstıl
sektoru dıbe vurmsken
bı oyuncak alın uretımı canlandırın ekonomıye can verın !
hangı uretımı
cın halk cumhurıyeının kını mı ?
pıysada cın malı oyuncak dısında oyuncak mı kaldı

SmG dedi ki...

önce siz bi bize verin de sonra biz alıp verelim can verelim dimi ama :/

BlahBlah dedi ki...

tabi, alıp çini zengin edelim.

Adsız dedi ki...

Biz vergimizi veriyoruz da bize kimse birşey vermiyor... Bu arada biz gül satmaya başladığımız da, o zaman hemen vergi koyarlar.

Hiç sevmem çin mallarını.

SaydeK® dedi ki...

kampanya yapabiliriz..Çiçek alana fal bedava gibi.. çok iyi fal bakarım..Karşıyakadan kordona gelmem on dk :)

khaos dedi ki...

nina..
evet efenim, ekonomi boyle canlanmaz.. Bu arada, fiş almassan güller 5 lira:) vallahi gelişi 25 kuruş..


öykü..
Haklısın türkiyede oyuncak üretimi kalmadı esasen.. Bu reklamlar bu kampanyalar sanırım medya(larına) kaynak aktarılmak için yapılıyor gibime geliyor.. Uyduruk, kaydırık işler yani..


KiMbırly..
Evet efenim, vermemiz için almamız lazım.. Çok iyi tespit:)


Blah..
Aman efenim ne alsak zaten biz harici herkes zengin oluyor.. Ya avrupa ya amerika ya çin..:)


Neslihan..
Haklısın, vergimizi veriyoruz, hemde fahiş şekilde.. Ama ne görüyoruz, bir hiç.. Bak kriz döneminde bile işveren veya çalışanların vergilerini azaltmadılar.. Sonrada, alın verin.. iyi valla..


SaydeK..
Efenim, aslında promosyon gibi olur.. Paket kampanya:) Hım.. Akıllıca:)

LoLLa dedi ki...

bişi itiraf edem mi?
o gulcu kariya feci halde gicigim !

:)

Adsız dedi ki...

been de lola yaaa acayip gıcık oldum bu reklamda:D dijiicim yüreğine sağlık.çok güzel anlatmışın:D

Adsız dedi ki...

sevgili digi, ben Mehtap. Bu reklamın devletle bi ilgisi yok reklam verenler derneği veriyo çünkü işin ucu en çok onlara ve de tabiki bana da dokunuyo :) bak aşağıdaki mesajı okudum ve çok güldüm:

Bu rakı…

Bunu içersen;
fabrikası kazanır, dağıtımcısı kazanır, bayileri kazanır,
bakkaldan alırsın bakkal kazanır…
manav ve peynirciler kazanır, mezeciler kazanır, balıkçılar kazanır,
anason üreticisi çiftçiler kazanır, şişe üreticisi kazanır,
nakliyeci kazanır, taksiciler kazanır…
meyhanede içersin meyhaneci kazanır, aşçı kazanır, garson ve komi kazanır…

içtikten sonra kaza yaparsın;
kaportacı kazanır, tamirci kazanır,
hastaneler kazanır, doktorlar kazanır…
Allah (CC) göstermesin ve gecinden versin amma ölürsen; mezarcılar da tabutçular da imamlar da, çiçekçiler de kazanır…

Velhasıl tüm Türkiye Kazanır...

İçin , ekonomiye can verin…
Türkiye için bir duble de siz için…

khaos dedi ki...

mehtap, işin ucu sana neden dokuyor ki:)

Ayrıca rakı fikri güzel evet..

Benimde boyle alkol sonrası kaza yaparak türkiye ye hayli kazandırmışlığım olmuştu vakti zamanında:)

Adsız dedi ki...

çünkü işimin bir parçası reklam:)

Adsız dedi ki...

işin ucu derken yazdığın yazının/yorumun ucu değil. reklam verenler derneğinin böyle bir iş yapmasını gerektiren sebeplerin ucu bana da dokunuyor demek istedim. (mehtap)

khaos dedi ki...

Anlamıştım zaten ucundan reklam la uğraştığınızı:)

Lakin işin içinde tobb, tusiad gibi kuruluşlarda var..

Burada karşı çıktığım tamamiyle kampanyadan öte, içeriğidir..

Yani boyle şeyleri nasıl atlarlar buna mana veremedim.

Onca reklam işiyle, pr ile, event'lar ile ilgilenen insanların bu reklamları hazırlarken büyük detayları atlamaları bence düş kırıklığı idi..

Hala ve hala "Vergilendirilmiş kazanç kutsaldır" yazıyor vergi dairelerinin girişlerinde..

Bir tezat oluştuğu için eleştirdim tabiki:)

Adsız dedi ki...

yazını okuyuncaya kadar bu açıdan bakmamıştım. Ancak belli bir yeri olan çiçekçiler ve simitçiler vergilerini ödüyorlardır diye düşünüyorum. Son zamanlarda simitçilerin yerleri sabit ve dolabın üstünde de belediyenin logosu oluyor. Tabi nadirde olsa sokak aralarında gezerek simit satan ya da eğlence merkezlerinde sevgilisinin yanında adama bir kırmızı gül uzatıp satış yapmaya kalkan satıcılar muhtemelen zabıta vs. gibi bir denetmen gördüklerinde toz oluyorlardır ortalıkdan:)

khaos dedi ki...

Özellikle medyadan, köşe yazarlarından hatta ekonomistlerden de benzer tepki geldi.

Bence önemli detaylar atlandı.