dua




uzaklar seninse,
bütün yollar benimdir..

hayatımın her döneminde,
kendim de dahil,

inanan, inanmayan herkesi, en zorlu anlarda,
en çıkmazlarda,
"dua" ederken gördüm.

elbette "arapça" değildi bir çoğumuzun duaları ve bir ezbere dayanmıyordu.

sadece içimizden geldiği gibi konuştuk, sessizce..

tanrı bize güç ver!
bize mutluluk ver!
bize acı verme!

benim dualarıma ne para girdi, ne şan nede şöhret.

biz hep "dua" ettik, inanan veya inanmayan herkes gibi..

"dua" ettik,
küçük ve masum dualar.
ama "tanrı" bizi genelde,
pek duymadı.

biz imtihan edilen insanlardık belkide,
ve elbette "dua" ile olmayacaktı,

oysa en çok da,
parmak uçlarımla teninde nehir gibi akabileceğim,
sadece bakışarak konuşabileceğim,
susarak sevebileceğim,
dizimde saçlarını okşayabileceğim
bir insan dilemiştim.

neyse,
geçtim artık kendimi de,
artık tüm dualarım
"insanlar" için..

40 bıdı bıdı:

iris dedi ki...

"emir" en çok sevdiğim parçalardan birisidir...

"dua"lara gelince, dediğin gibi inansak da inanmasak da dilimizde, içimizde... bu aralar benim de var bir tane dilimden düşürmediğim, şarkıda da geçiyor hatta;

"hoşçakal deme.
kal."

ama, ya duymuyorsa? ya duymazdan geliyorsa?

khaos dedi ki...

iris..
duymamak veya duymazdan gelmek diye birşey yoktur bence.
herkes herşeyi duyuyordur.
madem kalmıyorsa, bence biraz da neden ikna edemediğinle ilgilidir belkide.
teşekkürler yorumun ve içtenliğin için.
sevgiler.

iris dedi ki...

bazen zaman gerekir, bazı şeyler için... aceleye gelmez... en ufak bir yanlış var olan her şeyi, ama her şeyi yıkar... ben neden ikna edemediğimi biliyorum... fazlasıyla hem de... ama o, giderken benim ne yaşadığımı görmüyor, zaman tanımıyor... neyse...

içtenliğin için ben teşekkür ederim...

khaos dedi ki...

iris..
zaman, enteresan bir kavram. yani zaman gerekiyor bazen ama belkide bir yandan da su gibi ve sonu bilinmeden gidiyor.

Hadi ne için olursa olsun üzülme,
tamam bak dualarım da seninle:)

iris dedi ki...

teşekkür ederim...
ama dualarla çözülseydi şimdiye kadar, ohooo :)

khaos dedi ki...

katılıyorum sana:)

Elif Kararlı dedi ki...

size klişe gelecek bişey söyleyecem belki de ilgilenilmeyecek bi cümle bazıları için''Duyulmayan dua yoktur'' hemen karşılığını bulmayışımızın tek sebebi vardır O an için onun gerçekleşmesi bizim için doğru zaman değildir...hayat o kadar gizemliki bizim iyi bildiklerimiz bile iyi olmayabilir bizler için...

Sevgiler..

khaos dedi ki...

haklısın bale papucu..
duyulmayan dua yoktur..
belkide zamanı beklenmelidir.
teşekkürler güzel yorumun için.

Berrin dedi ki...

asla kendınden vazgecme..
şarkıyı dınlıyorum su anda ilk defa..
vee dua işine gelınce , hayatımın hıc bır dönemınde duanın gucune bu denlı ınanmamıstım..gercekten yurekten ıstersen, yüreğin yanarken edersen duanı kabul oluyor.

ayrıca sayfanı her actıgımda taze bır yazı gormek cok keyıflı :)

khaos dedi ki...

kabul olmuş bir dua seziyorum soylediklerinde ve çok keyiflendim buna..:)

yorumun ve güzel değerlendirmen için teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

sadece; ellerine, aklına sağlık çok güzeldi.

khaos dedi ki...

aklımın sureti..
çok teşekkürler ziyaretin ve güzel yorumun için..

Adsız dedi ki...

hepimizn bir duası vardır. gerçekleşir yada gerçekleşmez ama yine de dilimizin ucundadı dualar.

Sen yine kendinden geçme belki bir gün gerçekleşir duaların.

Düşlerimin Gerçeği dedi ki...

Herkesin kendine göre dua ediş şekli vardır.
Ben iki yıldan bu yana her şeyin sade ve sadece hayırlısını diliyorum.
Hayırlısı diyip bir kenarada çekilmiyorum, istediğim şey için mücadeleyi severim.
Olmuyorsa olmuyor işte!dediğimiz anlarda akışına bırakmaksa en iyisi :)

Naverella dedi ki...

Bundan yaklaşık 2.5 ay önce Tanrıma hergece yalvarmaya başladım...

yatagımda bağdaş kurup,duydugum ezan sesine kendimi bırakarak,kendimi kaybedercesine canımdan can çıkarcasına ağlayarak yalvardım Tanrıma...

hatta o sıralar bu dualarımın dili kemiği olmuş bir şarkı duymustum radyolarda diyordu ki şarkı da;

"uzakta, çok uzakta, güneyde
yazları sıcacık ve aşık
kışları soğuk ve sensiz
bir şehir ve ben, üşüyoruz
bir uğrasan diyoruz
iklimini getirsen
bereketini, bolluğunu
örtsen üzerimize

havalansa yine zil çalan eteklerin
gelip otursa gözlerime gözbebeklerin
öperken içsem ağzının çiçek balını
günahını boynuma seni koynuma alsam
hem zehrim hem şehrim limon çiçeklerim olsan
ben görmedim böyle alımı çalımı

ya rabbi duy duyur sesimi
anlamıyor kimsesizliğimi
ya rabbi yetiş ya rabbi

ya rabbi duy duyur sesimi
anlamıyor çaresizliğimi
ya rabbi el ver ya rabbi

tenhada, kuytuda, ücrada
tekinsiz bir mecrada
dua etsem seni dileyen
börtüm, böceğim, bitki örtüm
olacak duam olsan
amin desem hamd etsem
toprağına kök salsam senle
nihayet bulsa ömrüm"

bu duam olmustu bu şarkı benim dua'mdı...her bu şarkıyı duydugumda yada mırıldandığımda cisim cisim gözyaşlarıyla beraber çok içten bir şekilde tanrıma yalvardım...eğer hala oralarda biryerdeysen beni duyuyorsan görüyorsan diye... isyan ettiğim anlarda oldu...

sonra dedim ki;Tanrı bir kamyon dolusu çikolatayı hediye etmeden herhalde bir kutu çikolatamıda elimden almayacaktır...

Yazgıdır Kader belkide..

Adsız dedi ki...

Khaos benimde tek dua'm seninki gibi, başka hiçbir şey dilemem Tanrıdan, başkalarının başkalarına ettiği dualar tutar derler, bende senin için dua ediyorum o zaman.....

La Loba dedi ki...

O insanı bende diliyorum ama nerde kaldı bilmiyorum. Sanırım çok trafik var bir türlü kavuşamadık.

Ne derler: Hayırlısı...

Ne komik :)

fs dedi ki...

12'den vurulanların dualarında eksik bir şeyler var sanırım... Küçüküm, oldukça.. Bir kartpostaldaki gibi dua ederdim. Yatağımın önünde diz çöker, dizlerimi yatağıma koyar ve ellerimi açarak, o sevimli türkçemle mırıl mırıl dua ederdim. Küçüktüm.. Ve bir gün bir baktım ki, dualarımı duyan kimse yok. Bunu nanlayacak kadar da büyüktüm. Bir sürü çelişki sonra. Bir dünya gelgitler.. O bu şu derken hala dua ediyorum zaman zaman. Sanırım bu çaresizliğin bir başka ismi. Yetmediğin an, senden daha büyük bir varlığa teslim olma ihtiyacı. Aksini düşünmenin verdiği o derin uçurum. Çok karışık. ama her duanın işitildiğine inanmıyorum ne yazık ki. Belki torpil denilen şey burda da geçerlidir.. kim bilir?

fs dedi ki...

Ha, bir de unutmadan, yazdıklarımı ikinci kez okumadığım için yazım hatalarından dolayı gülümsemenizi rica ederim:)

Saygılar efenim :)

khaos dedi ki...

neslihan..
kendimden geçmek değilde, aman olur ya, "ben oynamıyorum arkadaş" dönemlerimiz, belki onlardan biridir..
:)



düşlerimin gerçeği..
senni de yazdığın gibi, akışına bırakmak en iyisi değilmi zaten..
Çok teşekkürler yorumun için.



yaşlı doğmuş..
bu ne güzel bir ifadedir oyle. çok teşekkürler uzunca ve güzelce yorumun için..
rab veya tanrı yada allah, hadi hiç olmadı tengri..
yetişsin gayri..
ama dilerim gözyaşların sonlanmıştır artık..


pelin..
ya pelincimi çok iyisin, madem ters kutuplanma olacak, sen bana, ben sana dua edelim olsun gitsin derim ben:) saol canım yorumun için:)



la loba..
bencede hayırlısı, kısmet se olur hatta.. alın yazısı ve kader canım..
daha neler!
:))


festina lente..
Harika bir görüşün var. torpilmi geçiyor acaba derken hatta. Evet teslimiyet ve çaresizliktir bazen dua lar ama, biz belkide şurada hata yapıyoruz gibi. yani iyi günlerde halimize şükreden dualarla teşekkür ediyormuyuz diye düşündüm bir an..

ayrıca oyle hata felan yoktu, gülümsedik, inceliğinize teşekkürler.
:)

pembe fiyonk dedi ki...

kabul olmamış bir duanın ardında bile beni hayrı olmayan bir işten koruduğuna inanırım.
ama velakin sadece başım sıkıştığında mı dua ediyorum diye düşünmüyor değilim!
-eee o zaman ben yaptım ki karşılığını istiyorum diyorum.
inanan ve inanmayan herkes için böyle değilmidir.herşey karşılıklı değil midir?

khaos dedi ki...

pembe fiyonk..
çok haklısın.. vermeden almayı istemek bizim içimizde var çoğu zaman..
karşılığını vermek için, en azından iyi günlerimizde bir teşekkür etsek fena olmayacak ki, zor günde dua etmeye yüzümüz olsun:)

dwarfwaves dedi ki...

o hooo khaoscan umutsuz gördüm seni...allah dualarını kabul etmiş ki dest-i izdivac programı var,su gibi var....:)))
kızmadın di mi malca şakam için..?? :b

khaos dedi ki...

dwarfwavescan..
hay bin kunduz!
ne kızacağım, sadece bir tebessüm oldu, o da iyi geldi.
lakin, ölürüm, tepemde birde çınar ağacı olur, yinede girmem o studyolardan içeri..

zira elektrik alamıyorum:)

dwarfwaves dedi ki...

:)))
büyük konuşma benceee....taş gibi bir hatun aradığı özellikler olarak,izmir'de yaşayan,blog yazarı,duygusal,akıllı falan filan diye belirtirse görürüm ben sendeki trafoları....
sen koşarken dikkat et de çınar ağaçlarını devirme.. :))

khaos dedi ki...

:)
ama ama,
1-)zaten blog yazarı arayan kadın orada olmaz.
2-)Duygusal arayan kadın orda olmaz..
3-)At gibi kadınlar var zaten heryerde..
4-)Ben seçilen olmak için asla koşturmam:)

imza: bir lost

dwarfwaves dedi ki...

ahahahahah,anladım tamam çıkmıyacaksın programa..halbüse ben sende epey umut görmüştüm...napalım,sana verecek dijital tesbihten kelli başka bir şey yok zulada...bol bol şans dualarına..


imza:bir esra erol
diğer bir imza:nihat hatipoğlu.. :)

Zeugma dedi ki...

İçtenlikle edilen her duanın kabul olduğuna inanıyorum..
Zamanı vardır sadece..
Belki de aynı duaları eden biriyle yollarınızın kesişmesi yakındır.
Hani harmandalı oynadığın :)

Umarım ve dilerim ki duaların en kısa zamanda kabul olur.
Vazgeçme ve dua etmeye devam et yeter ki..

Zeugma dedi ki...

Bir de anneannem derdi ki:
Allah'a dua ederken ya kabul etmezse diye korkmadan edeceksin.
Örneğin ''Küçücük bir ev istiyorum, isterse kulübe gibi olsun'' demeyeceksin.Gönlünden geçen neyse o şekilde isteyeceksin derdi :)
Duaya devam khaos ;)

khaos dedi ki...

zeugma,
ziyaretin ve güzel yorumuna teşekkürler öncelikle..
Bak yine harmandalıyı hatırlattın bana iyimi:)
vazgeçmeyeceğim dualarımdan..
ki tek kendim için etmiyorum.. belkide herkes için..
hatta senin içinde..

khaos dedi ki...

zeugma..
bir de, anneannen iyi demiş:))

devam devamm:)

Zeugma dedi ki...

Çok teşekkür ederim..
Ben de senin için dua edeceğim.Söz veriyorum..
Burada o harmandalı sahnenizin fotoğrafını görmemiz lazım.Ve içimden bir ses az kaldı diyor

İnan bak.Nerden söyledin.
Bu blogda hep o resim var sanki..
İyi mi ? :)

khaos dedi ki...

:)) allah iyiliğini versin,
oohooo, keşke oyle bir sahneye az kalsa.. değil resmi, canlı canlı izlettirirdim..

ama çok uzak..
hemde çok..

:)

Zeugma dedi ki...

Tabii yaaa:)))
Çağırırsın düğününe geliriz..Canlı canlı izleriz.Geline kınalar yakarız. Ne güzel oluuurr:))


Öyle demee...
''Çok uzak'' dedikçe uzaklaşır..
Az kaldı az..
Çok az...

khaos dedi ki...

hahaha,
alemsin yahu..

yoksa senin bilip de benim bilmediğim bişeymi var:))

kınacılar siziii:)

Zeugma dedi ki...

Ne alaka yaaa... :)))


İnanç içinde olman gerekiyor sadece...
Bak ben ne kadar inanmışım ki sen de bildiğim bi kız falan var sandın hatta..

Yok ööle bir şey.. Sadece inan ve duaya devam et.
Hatta bu gece rüyanda bile gösterebilir Allah..
Dene istersen..
Hadi iyi geceler damat bey :)))

khaos dedi ki...

:)) İlahi zeugma..
çok güldüm bu gece, iyi ki varsın..

iyi geceler:)

guguk kuşu dedi ki...

ben böylesine saf ve temiz bir duanın kabul olmadığına yada omayacağına inanamam, herşey biz hazır olduğumuzda gelir, bazen yürekten şeyler dileriz kendimizi hiç ölçüp tartmadan ama tanrı yücedir bizibizden iyi bilir ve hazır olmamızı bekler. belkide verdi ama sen farkedemedin? ne dersin. tanrıya karşı istersen daha merhametli ol:)

İ.x.İ.r dedi ki...

Dilerim ben de birgün bu yazıya 'evet bende..' diyebilirim..

sevgiler.

Adsız dedi ki...

khaos....
çok güzel bir paylaşımdı bende kendimce bir çok dua etmişimdir.Şimdi yıllardır hep aynı dua'yı ediyorum umarım gerçekleşir.Hepimiizinki gibi ayrıca zeugmanın anneanesinin dşüncelerinede katılıyorum. ilk ederken bazen o an için büyük şeyler istemek yerine azıyla yetiniyoruz.Bunada razıyız gibi şimdi duamı çimrilik etmeden fazlasıyla edicem:))
sevgiler....